Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-15, 11:24   #168
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad

Jag satt just och funderade. Jag tycker det ska bli så kul att få allas lappar. Och då tänkte jag att det skulle vara kul att göra ett väntäcke med massor olika tekniker.

Så att det liksom blir en stor provbit. T.ex PP, blockhusrutan, flygande gäss, crazy quilt, japansk vikteknik, applikationer, runda former, stack´n slash mm mm mm mm.
Jag skulle då tycka om att äga ett sånt täcke. Det finns ju så himla många tekniker, endel som jag skulle vilja prova, endel som jag har provat och endel som jag aldrig skulle ge mig på om jag så fick betalt. Men det skulle vara kul att se endel av dom samlade på ett ställe. Kul inspiration tycker jag..

Därför hoppas jag att alla lappar inte blir så lika varandra, för då skulle jag ju lika gärna ha gjort täcket själv och det ville jag ju inte, och ingen annan heller tror jag.

Jag har också varit lite rädd att mina ska upplevas som plåttriga, applikationer och lite broderier, men nu känns det inte så längre. När jag vet att det finns dom som gör sina block i andra tekniker, så att det blir variation.
Som sagt, jag skulle bli jätteglad om det visade sig att det var väldigt stor variation på blocken, så att det liksom blir lite av ett provtäcke.
Så nu syr vi på... och sen får vi ju beskåda allas monteringar, det ska bli spännande, hur ni alla väljer att sy ihop dom.
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat