Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-14, 15:17   #165
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad

Du får absolut inte hoppa av vår quilt!!

Det är inga krav som ställs förutom dom du har ställt på dig själv!

Själv tycker jag att det är kul med olika tekniker, jag tror att det ger mycket mer liv till quilten.
Själv har jag aldrig sytt i paper-piecing, så jag syr applikationer för jag tycker det är lättast. Det beror på vad man är van och har hållit på med.

Jag tror att dom flesta sitter som du (jag gör då det) och undrar om det duger, blocken som ligger framför en, är dom bra nog? Tänk om alla andra har exakt samma färg på bottenlappen och bara min sticker ut? Tänk om alla tittar på mitt block och tänker att helst skulle dom vilja skippa min för att den är så ful...

Detta är ju en vänskapsquilt. För mig är det en quilt som jag och några av mina "syvänner" ska göra tillsammans. En och en är det inget värt men tillsammans ska vi göra nåt unikt och fint.

Och jag vill säga att jag känner egentligen inte en enda som gör lappar till denna quilt men ändå känner jag en härlig samhörighet med er alla.

Jag hoppas Lisbeth att du inte hoppar av, jag tycker då att det ska bli kul att se dina block. Kanske jag till slut kan lista ut PP-tekniken.
Jag är kanske lite trög men jag har aldrig fattat själva systemet med att sy på papper, jag håller mig till det enkla, pressa på applikationer och kanta... Så du ser för mig är ditt speciellt, jag skulle säkert kunna sy i PP, men jag har aldrig liksom fattat hur man gör- så jag lämnar det för nu.. Kanske senare att jag lär mej, men nu kör jag på det säkra..hihi..

Jag hoppas verkligen att du stannar kvar med oss.. snälla säg att du gör det!!
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat