Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-11, 08:03   #4
Bitte Bitte är inte uppkopplad

Hej på er,

Jag har handlat från både Fabric Shack och Big Horn Quilts. Det fungarar alldeles utmärkt. Leveransen kommer innom en vecka, en lite hake är att man inte skall beställa för mycket åt gången för då kan det fastna i tullen och då blir det genast 100-150:- dyrare än man tänkt sig (detta måste man ha med i beräkningen). Jag brukar skicka efter för $30-40 per gång, det är ju inte högre frakter från USA än vad det är innom Sverige. Det brukar bli ca 4 meter tyg. Det som är bra med Big Horn Quilts är att där finns det andra saker än tyg tex tidningar, jag brukar alltid beställa någon sådan också och quilttråd som min tygaffär här inte har i sitt sortiment. Jag betalar nästan alltid med e-kort som jag skaffat mig genom Föreningssparbanken, fungerar jätte bra. Har någon gång betalat dirket med VISA men det känns lite så där, tänk om någon får tag på kortnummret och tömmer hela kontot. Ett allternativ i så fall är att man inte har mer pengar på det kontot med VISA på än vad man handlar för. Jo förrästen Du frågade om storlekarna på tygbitarna, de brukar inte vara snålt tilltagna så beställerna 1 yard så är det oftast nästan en meter. Jag beställer oftast 0,5 yards bitar. Det är alltid lika spännande att gå och vänta på de nya försändelserna från USA, nästan bättre en julafton.

MVH
Bitte
Bitte är inte uppkopplad   Svara med citat