Nu är klänningen färdig! Ska lägga in lite bilder in hit imorgon när jag får bra bilder på klänningen väl på mig.
Det tog exakt 8 timmar att designa, rita, klippa och sy festblåsan. Tror inte att man skulle kunna ens misstänka att det är samma klänning som innan jag började längre.
Jag klippte en assymetrisk kant nertill och på den sydde jag fast en grå duchess volang. Ryggen ville jag ha rätt bar, så nere vid ryggslutet sydde jag för hand på ett glittrande silver band. Jag gjorde också en snörning till ryggen, så att klänningen kan justeras efter bärarens egna mått.. här använder jag samma silver band som vid ryggslutet. Istället för två tråkiga straps på klänningen sydde jag en halterneck-lösning av silver bandet.
Det blev inte alls dyrt.. det enda som jag köpte var silver bandet för sammanlagt 40 kronor. Resten var små bitar och stuvar som jag hade över från tidigare projekt.
Jag är verkligen jättenöjd och stolt.. som sagt, lägger in bilder (före och efter) imorgon, så får ni också beskåda det hela. :-)
Tack för alla tips och all hjälp!
Senast redigerad av Misse den 2005-12-30 klockan 15:02.
|