Jag har en lång svart klänning av den här typen:
http://66.70.18.240/images/eng/produ...age/br8b-2.jpg
Fast min är alldeles rak, med två spagetti "straps", en slits på ca 30cm ner till. Den enklaste modellen man kan tänka sig, utan några dragkedjor eller något sånt. Bara att dra på sig. Den är i strech-tyg.. vet inte dock vad tyget heter just nu.
Nu har jag tänkt göra om klänningen lagom till nyårsfesten. Den här klänningen köpte jag på rea på H&M för några år sedan, men har haft den på mig bara en gång, eftersom den är lite för stor för mig och är inte speciellt snygg. Så är inte rädd för att göra fel.
Up till klänningen hade jag tänkt klippa bort de där svarta tråkiga strapsen och istället sy dit nya med silverfärgade paljetter (sådan där paljett metervara,ni vet). Tänkte klippa också lite mer urringning, eftersom klänningen nu kommer rätt högt upp och täcker hela bysten och mer.
Men sen ner till? Jag vill gärna göra den kort, men vill att det ska "hända" något med nedkanten också. Hade tänkt att jag kanske skulle kunna sy dit en eller ett par volanger av det bort klippta tyget.
Vad tror ni om det? Vill gärna ha en massa roliga tips.. jag har fått lite idétorka och hittar inga bra inspirationskällor.
Tackar på förhand för alla kreativa och roliga förslag. Det här ska bli en festblåsa för en kväll, så lår fantasin flöda (min har ju just nu fått total stopp). :-)