Citat:
sewtoday skrev:
Vi har haft tre Berninor
En sedan 60-talet som blev stulen 1993, dessförinnan hade motorn gått sönder, Bernina vägrade ersätta den trots att den bara var 30 år gammal och det var livstids garanti. Detta var andra motorn som gick sönder, den första ersattes av Bernina.. Maskinen användes till allt, mycket klader gardiner mm. Med hänsyn till den användningen fungerade den väldigt bra.
En 730 record från 1968 som inköptes begagnad ca 2015, den har jag använt mest för att sy kapell och annat grovt, laga kläder mm.. Men inte för att sy kläder direkt. Den har gått perfekt. Ibland har trådarna trasslat sig och jag har dragit ganska hårt i trådarna men det har aldrig hänt något. Det blir lättare trassel om maskinen får arbeta hårt som här.
https://www.sailrite.com/How-to-Inst...n-Canvas-Video
En 1001 som är ca 30 år, men den har inte använts så mycket, den har reparerats två gånger. men förutom detta har den fungerat väldigt bra.
|
På min sida, syhörnan ser du vilka maskiner jag har. Måste nog skiljas från några här framöver. Men det är ju mina jobbarkompisar... Inte så lätt.