Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-15, 11:56   #3
Cessi Cessi är inte uppkopplad

Sen får jag en tanke som säger stopp stopp stopp angående hur jag trodde det såg ut i förra inlägget!

Gör man som jag skrev så blir det två kanter som ligger bredvid varandra. Inget omlott alls, och det går ju åt att det finns omlott-tyg för att kunna knäppa! (och kanterna kommer dessutom att ligga en bit ifrån varandra)

Du skrev munkjacka. Jag antar att sprundet är mitt fram. Och att du inte har två framstycken som är ihopsydda på mitten. (Och sen en ficka påsydd tvärsöver.)

Då måste det ju till en påsydd knäppkant på ena sidan. Snyggast blir det väl om det är den undre omlottdelen.

Då antar jag att den övre omlottkanten ska fodras ungefär som jag skrev i förra inlägget.

Och sen att du på liknande sätt ska först sy fast en "omlottunderdel" på andra sprundsidan och sen en sprundinfodring på "omlottunderdelen".
Huruvida det är mest praktiskt att göra det i denna ordning eller om det är mer praktiskt att först sy ihop "omlottunderdelen" med sprundinfodringen-på-den-sidan och sen ta hela den biten och sätta på tröjan, det vet jag inte.

Testa i skräptyg som sagt!
Lycka till kvarstår!
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat