Förstår du Vad du ska göra då?
En sprundinfodring tror jag är en remsa som sitter på insidan längs med en kant, i detta fall ett sprund.
Du skrev att du skulle göra knäppning. Infodringen gör att knappar sys i i dubbelt tyg och knapphål går genom två lager tyg. Det gör det mer hållbart. (Och ska du använda ditslagna tryckknappar så gäller samma sak.)
När man syr dit remsan måste man lägga den med rätsidan mot rätsidan av tröjan för att det ska bli en snygg söm. (Lägga den med avigsidan uppåt utanpå tröjan.)
Sen vränger man den ut och in, så att tröjans utsida är utåt och remsan hamnar på insidan och sömsmånsskrufset däremellan.
Det knepiga antar jag är att remsan antagligen ser ut som ett fyrkantigt tyg med en slits i mitten, antagligen ser tröjans sprund likadant ut.
Sen antar jag att du ska sy "runt om slitsen",
Problemet blir väl när du ska vränga det rätt. Att det stretar i "botten" på sprundet.
Jag tror man måste klippa små jack i sömsmånen för att det ska bli snyggt.
Gör ett test i "skräptyg" för att lära dig handgreppen utan att behöva vara rädd för att skada den slutgiltiga tröjan.
Se där, ett svar från en som egentligen syr väldigt sällan utan mest bara stickar.
Lycka till!
|