Har fått stöd av min vännina i ämnet. Så det löser sig säkert, men det är så trist när man ser framför sig hur fint det blir och så passar det inte alls när det kommer på.
Problemet är att hela klänningen är sydd på skrådd och det är inte det lättaste. Detta är en ren utmaning på tålamod och perfektion. Jag har sytt länge och aldrig varit med om ngt mer pilligt och svårarbetat projekt.
Det var min vännan som hjälpte mig göra de "små" justeringarna som skulle göra att det blev bra. Hon är utbildad på mönsterkonstruktion och ser med blotta ögat vad som behöver ändras. Hon var grymt imponerad att jag fått till det så snyggt då hela kjolen och framstycket är på skråden. Det blir ofta massa veck och rynk.
Rynket över höfterna beror på att det är på skrådden. Jag kan inte heller ha en BH under som stödjer upp bysten, pga att det är en klänning med drapering i ryggen. HAr inte heller nga bystveck eller inprovningar då det är på skrådden.
Ville bara avreagera mig lite. En promenad i blåste gjorde att jag tyckte att klänningen satt ganska ok iaf. :-)
|