Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-22, 23:13   #13
Torbo Torbo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2015
Inlägg: 7
Citat:
NostalgicGirl skrev: Visa inlägg
Köpte mig en manual igår kväll och har trixat och fixat med trådspänning och spolat om undertråden och nu verkar det funka bra att backa Så det var helt enkelt ett fall av "skit bakom spakarna"! Dock uppstod genast en ny fundering när jag ställde in trådspänningen och studerade sömmarna. Jag upptäckte att raksömmen inte är riktigt rak. Jag har aldrig riktigt kollat så noga på raksömmen förut men inte ska det väl se ut sådär heller..?Båda sömmarna på bilden är raksöm men den vita är ju inte riktigt rak Jag har förmodligen varit och vridit på nåt eftersom den tidigare svarta sömmen faktiskt är rak. Men vad, har det att göra med stygnlängd, är det nåt med nålen eller vad har jag nu lyckats med??
Finstilling av kammen, tror jeg siden den ikke syr rett. Man måste flytta litt på aksingen som holder den.
Mål dybden der den står nå, sli kat du har et utgangspunkt. Mål med skyvmått fra toppen og ned i hullet hvar aklslingen sitter.

Sjekk også at kammen står riktig i forhold til armen som går på. Smøring er også viktig.
Torbo är inte uppkopplad   Svara med citat