Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-08, 23:50   #2
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad

Hej!
Jag har en MC4800, som jag köpte för några år sedan, då kostade den ca 13 000 har jag för mig. Nu görs de väl inte längre om jag har fattat rätt, så då är det kanske en begagnad som du ev. ska köpa? Jag är mycket nöjd med den maskinen. Jag har aldrig upplevt belysningen som dålig, men har hört att andra tyckt det om flera av Janomes maskiner, bland annat den här. Den syr väldigt fint tycker jag, och matar tyget bra, och det finns ju många stygn att välja på. 2 alfabeten finns det dessutom, ett skrivstil och ett "vanligt", dessa har jag dock inte använt mig av så mycket, bokstäverna blir ju rätt små, 6-7 mm. Däremot så är det en rolig finess (tycker jag) att man kan kombinera två eller flera stygn. Justerbart pressarfotstryck är en bra sak också! Många pressarfötter ingick när jag köpte den, tror det var 11 st. Linjal att sy efter fanns också med. Det är väldigt praktiskt också att man förvarar de vanligaste pressarfötterna på toppen av maskinen, alldeles bredvid där trådrullen ligger, det går väldigt fort att byta då .Maskinen syr väldigt tyst om jag jämför med andra maskiner som jag sytt på. Instruktionsboken är däremot lite frustrerande. Den är skriven på dålig svenska och det kan man ju kanske ha överseende med även om det är lite konstigt, men den kunde vara lite mer informativ, tycker jag! Man kan tex inte få reda på hur man ska smörja maskinen, trots att det finns ett avsnitt som heter just "Rengörning och smörjning". Så då är det ju jättebra om du kan få en visning av maskinen! Fast instuktionsboken är nog det enda jag blev besviken på när jag köpte symaskinen. För övrigt har den funkat jättebra för mej! Du får gärna fråga om det är något mer du undrar över, just nu kommer jag inte på något mer om min symaskin.
Maria
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat