Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-15, 17:11   #4
zorloni zorloni är inte uppkopplad

De saxarna där är bara skit dessväre. De med rund övre skänkel är riktigt obekväma att arbeta med. ACG nyström har italienska premax, de är helt okej och väldigt prisvärda, tror de finns i upp till 14", vilket är en bra storlek.

Här är några av mina: https://farm4.staticflickr.com/3669/...d57bea7e_c.jpg

Använder nästan bara mina wilkinson (näst längst ner) nu. Köpte dem på brittiska ebay för några pund. Nya wilkinsons görs inte i 15" längre dessvärre och deras största 13.5" ligger på runt tvåhundra pund vilket är lite mastigt. Men de är utan tvekan värda det.

Cyréns hade förr taiwanesiska x'sor i 12" för 300 tror jag, det är väldigt prisvärt och de är bra om än lite för lätta för att fungera för tillskärning. De klarar många lagar och håller skärpan väldigt bra.

Det är inga problem att skära flera lager med en skärmaskin. Du lägger ut tygbitarna/jeansen, lägger mönsterpappen på, sätter ett par häftor genom pappen och skär genom allt. Jeansen har ju ändå trådriktningen åt samma håll. Du kan hitta fulkinesiska skärmaskiner från £54. Man får ju såklart alltid vad man betalar för.
zorloni är inte uppkopplad   Svara med citat