Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-02, 19:27   #6
spacepingo spacepingo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 75
Hej
Det är ju lite kapat på sidorna i bilden men av det jag ser så ska du lägga upp ett antal maskor (antalet ser jag inte) sedan ska du sticka 20 varv med bara räta maskor. sedan anar jag att det står något om de 10 yttersta maskorna i varje varv (dvs de första 10 och de sista 10). Det jag kan tänka mig är att de ska stickas räta på varje varv (kolla vad det står i beskrivningen)

Vad jag antar är att det står "börja här" vid pilen längst ner till vänster.... Jag hade valt att börja med rutan längst ner till höger, den med o i, som betyder omslag ( videon finns på sid 2 "Öka - med omslag") sedan räta maskor fram till / 2m tills rätt (detsamma som videon "Minska 2 m tills") och sedan en rät maska. Därefter upprepar du samma mönster igen så många gånger det går tills du har 10 maskor kvar på slutet som skulle stickas räta (kolla beskrivn.)

Nästa varv stickar du alla maskor (innanför de 10 i var sida) aviga, det är rad två nerifrån läst från vänster (fast det har ingen betydelse i detta mönster eftersom det bara är am i hela raden).


Så räknat nerifrån så är udda radnummer räta varv och jämna rader blir aviga varv.

\ = 2m rätt i bakre maskb = videon "Minska: 2 rm vridet tills"

Hoppas det var någorlunda begripligt, annars får du fråga mera
spacepingo är inte uppkopplad   Svara med citat