Ämne: Sy i trikå
Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-04, 15:27   #9
froken1 froken1 är inte uppkopplad

Hej på er igen!

Jag har sytt klart byxorna och nu har jag även lyckats fota dem så en bild ligger i mitt album "babykläder" nu.

Johanna - jag förstår hur du menar med dragskonsändar och att man borde vika in sömsmånen där! Nu kallar de detta för en dragsko i mönstret, fastän det egentligen bara är en fuskvariant, i form av en resårkanal. Resåren trädde jag i kanalen och sydde fast dess ändar i innerbenssömmen. Rosetterna sätter man bara på utanpå de färdiga byxorna så att det ska se ut som om banden dragigts genom kanalen...

Cecilia - Wow! Jag lyckades trä tvillingnålen. Och sy med den! Tack för att du avdramatiserade det hela.

Helena - jag letade och letade i instruktionsboken och finurlade en del, men lyckades inte hitta hur jag skulle ändra undertrådsspänningen på denna symaskin!
På min gamla är ju spolkapseln lös, och där vet jag ju hur man reglerar med den lilla skruven (även om jag inte var kompis med den alltid).
Testade en del med olika övertrådsspänningar och sydde med den bästa. Tyvärr blev mina tvillingsömmar blev ganska "buliga" ändå...

Nåja.. Detta blev kanske inte det prydligast sydda klädesplagget. Men vad 17 - jag lär mig väl nån gång!

Tack för hjälpen!

// Linda
froken1 är inte uppkopplad   Svara med citat