Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-02, 11:00   #54
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Namn:  image.jpg
Visningar: 577
Storlek:  61.0 KBJa nu tänker jag redovisa mitt broderi... Jag fick i uppdrag att stygnsättningsprogram en bild av mig själv som barn, efter mycket letande hittade jag en svartvit bild på mig när jag är cirka 13 år. Det var ett gruppfoto så jag fick redigera den och tog enbart ansiktet. Jag hade inte alls så mycket tråd i de rätta färgerna så jag skalade ner antal färger för att få ihop det över huvud taget (måste hitta nånstans att handla på nätet). Nio färgbyten fick jag till och det innebar att jag fick ta vitt, grått, svart, blått och brunt i olika nyanser... Det började himla bra, när de första konturerna kom upp var jag riktigt nöjd. Sen tog undertråden slut och jag måste ha stött till maskinen för nånting hoppade ur sitt läge och det började bli snett. Jag hade hunnit så långt redan så jag kände inte alls för att börja om igen i och med att detta var ett broderingstest. Mitt uppe på huvudet är det inte broderat alls. Syftet med uppgiften var att lära mig hur man kan brodera efter en bild och det har jag börjat få kläm på. Nästa steg är att köpa mer tråd, mycket mer!
Här kommer mitt arbete i alla fall, foto, stygnsättning och broderiet, ska helst ses på långt håll med svaga ögon
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat