ok Monika
då reder vi ut detta steg för steg!
*backingen, de flesta hoops på hmebrodyrer tajtar i hörnen men inte på raksträckorna, använd ett par rmsor textil tape eller skade tape o sätt fast på hoopens innre ram som ska möta den yttre det gör att hoopen biter i tyg o papper bättre o ger ett bättre stöd för backingen. ju mer du skruvar desto mer böjer sig de klena ramarna. detta råd ger jag ALLTID
. för detta är ofta en stor bov vid fula brodyrer, hur ska en maskin brodera bra när underlaget rör sig!
har du inte textil tape hemma får man använda vävda plåster det funkar ett tag men byt sedan!!
*eftersom backingen är lite ojämn skulle jag råda dej att ta i 2 lager extra backing som en liten genväg, så blir det enklare för dej!
* den stora boven är trådspänningen tyvärr. maskinen gör tyvärr ganska fula oregelbundna stygn, de kommer inte hålla i tvätt tyvärr. de är för lösa o buktar på vissa ställen för att dra sig i andra. detta är A&O när man ska brodera att stygnen inte öglar sig.
jag tror inte det är så att det är maskinen som är gammal. men det tar tid att lära sig brodera och som jag sagt innan, att ge sig på schabrak är tufft, de är lite knepiga o det ställs krav på hållbarheten på brodyret.
Jag tycker du är duktig som kämpar på, men jag är ärlig nog att säga , nej det ser inte så bra ut, men det går ju att förbättra så kommer det bli toppen!!
kämpa på, det kommer lösa sig!!
|