Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-14, 18:58   #15
dreamcatcher dreamcatcher är inte uppkopplad

Citat:
Heloise skrev: Visa inlägg
Kartong, liknande som dom har på panduro i alla regnbågens färger, är det jag använt. Har även en board där jag använde styvare ritpapper i A3 Format. Det enda problemet med papper är att det blir buckligt när det blir blött (samtidigt som man dänker sitt tyg alltså). Men det har inte haft någon inverkan på vecken tycker jag iaf. Det är bara att prova sig fram med olika material. Tur att det går snabbt (efter ett par boards) och är billigt att tillverka dem!
Jo, det var det jag tänkte på - att det blir buckligt. Jag har tittat på akvarellpapper. Akvarell är ju vattenfärger så sån´t papper ska väl vara tåligare. Det står om ett av papperna i länken att det tål mycket vatten... och jag tror att det gäller alla akvarellpapper... att de tål vatten lite bättre.
http://www.mattonshop.dk/index/brows...ellpapper.html

Jag hittade också ett företag som gör regntåligt papper men det verkade dyrt och de hade ingen egentlig webbshop.
...och så har jag funderat på Vlieseline... det tjockaste och styvaste man kan hitta. Kanske den där gammeldags pappersaktiga. När man stryker ihop två eller tre såna så blir det rätt styvt.

Kan det vara bra idéer?
dreamcatcher är inte uppkopplad   Svara med citat