Ämne: schabrak
Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-09, 11:22   #2
bila bila är inte uppkopplad

Lägger du mellanlägg både över och under så glider pressar foten bättre.
Sedan är det bättre att limma (temporät spraylim) fast i mellanlägget som du spänt i ramen. Tjockare "plast" och "vlieslin" (det är vattenlöslig mellanlägg jag menar, jag beskriver hur dom ser ut) går att limma på om du bara tar lite lim. Tar du för mycket smälter det. Det räcker med lite och du kan flytta också så du får broderiet där du vill. Det du har på ovansidan kann du lägga löst. Håll bara i det när du börjar brodera så det kommer där du vill ha det.
Vattenlösligt är bra när man inte vill ha något mellanlägg kvar på den färdiga produkten.

M-broderiting har ett jättebra startpaket, med olika mellanlägg, tråd och sånt man behöver för att komma igång.
Köper du för 1000 danska kronor skicka dom fraktfritt. Tråden är jättebra och till bra pris. http://www.m-broderiting.dk/product.asp?product=658
Paket brukar komma på ungefär en vecka. Jag har handlat mycket är från och det har alltid fungerat bra.
Ett paket därifrån med tråd brukar fungerar som en kickstart för att komma igång ordentligt med maskinbroder. Jag brukar anklaga dom för att dom lägger i virus för akut broderifeber i tråden. Akut broderifeber brukar ha sådana symtom som att man bara vill bordera hela en vakna tid.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat