Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-04, 22:44   #15
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Gullum!

det fina med sysidan är just att vi har en gemenskap att hjälpa varandra ( oftast )och när nån verkligen sitter hemma o ritar o klipper mönster o skriver långa förklaringar för att hjälpa en vän, ja då ska man också få höra hur uppskattat det är!

Jarock
hihi fniss.
Ja man klarar sig rätt bra utan lullet, jag har precis köpt en ny mer basic maskin, för jag använder inte så många konstiga sömmar, jag ville ha en stark maskin som klarar mina hästtäcken o lite sådär småfix, Jag bad min symaskins handlare välja ut en maskin åt mej o ännu en gång visade det sig att min vanliga maskin var det bästa för mej.
jag har haft värsting kombo maskinen o vågade knappt prova dekorsömmarna hahaha. nu har jag en maskin som ofta används i skolorna, ett bra val för mej, jag blir inte stressad av den, enkel stark o lätt att förstå. det gör att den är rolig att prova nya saker som jag inte vågat innan..

jadu overlocker. jag hade en värsting förr. o idag har jag en liten brother, den bara kör på är så lättanvänd o den gör lika fina sömmar som min dyra fiiina maskin jag hade. så jag är nöjd med den. jag syr mest på overlocken, så den är viktig att den är stark o lätt att förstå för mej.
förstår att du längtar efter nya maskiner, det verkar alla göra som håller på o syr eller broderar, man vill alltid ha mer. jag har nog slagit rekord i att avverka mina brodyrmaskiner. nu äntligen känner jag mej riktigt nöjd, det funkar bättre att ha en sy o en brodyrmaskin för mej. jag kände att jag slösade bort dyr brodyrtid om jag skulle sy nått. haha sacka om brodyrnörd..

Lova att du skriver o berättar om dina symaskins köp, sådant intresserar mej o jag tror många andra
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat