Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-29, 14:28   #12
Fruhilde Fruhilde är inte uppkopplad

Såg den här tåden idag och kan bara tillägga att symaskinsagenturen inte talar sanning om de säger att de aldrig hört om hoppstygn eller andra problem på maskinen! Däremot har de en kvinna där som är väldigt bra på att visa hur maskinen funkar så man slipper svettas och svära lika mycket hemma i sitt syrum under inlärningsfasen.

Jag är ingen maskinexpert på långa vägar, men jag har en känsla av att det är konstruktionen på coverpromaskinen som gör att den är känslig och att mekaniken faktiskt skiljer sig lite mellan maskinerna... dvs en bråkdels mm lutning åt fel håll t.ex. och så vips formas inte öglorna rätt och man får hoppstygn. det är också väldigt stor skillnad mellan vilken tråd man syr med. En tråd som löper lätt genom tyg och maskin är lätt för griparna att hantera och det är lika med mindre problem antar jag.

Jag hade massor av problem med min maskin fram tills jag bestämde mig för att skruva av samtliga huvor/lock och dammsuga och olja ordentligt. Sedan funkade den bra igen och lät betydligt mindre. Det är inte meningen att man själv ska skruva isär den och olja, men det var lätt gjort och den var tydligen inte ok på den fronten när jag köpte den.

Jag har svårt att vara utan min covermaskin, men jag tycker det är olyckligt att så många höjer den till skyarna för den är antagligen helt enkelt ett budgetalternativ för oss hemmaanvändare.... med detta sagt det sistnämnda är något jag starkt misstänker eftersom de som har de dyra maskinerna inte verkar ha samma problematik.
Fruhilde är inte uppkopplad   Svara med citat