Lättnad
åh trodde det bara var jag som var sådan o tänkte "den här tråden , tygbiten måste jag spara till något speciellt, inte slösa bort den"
så vilken lättnad att ni andra töser är likadana, det måste jag breätta för herr pulvertroll, han ser lite undrande på mej o frågar men kan du inte bara köpa en ny då??
han förstår ju inte hur heligt det är med tråd, att bara ha en kona är ju lite fattigt, helst vill man ju ha en låda full oxå. och det är ju där det blir lite pinsamt, för tavlan i syrummet är ju lixom bara på nyanserna, dubletterna ligger i en stor låda i garderoben, o dessa vågar jag inte riktigt helt ge mej på att räkna, för då blir det nog tvångströja på..
Men hur många nyanser man än har så saknar man ju alltid någon.
min svärmor sa här omdagen, det kan ju inte finnas en färg du inte har, men det är en fet lögn, för det händer allt för ofta att jag saknar rätt nyans. nackdelarna med att jag har dagljuslampor i syhörnan är att jag ser för bra att det inte stämmer i nyanserna o det retar mej, så min förhopping är att jag med 260 nya rullar kanske iallafall ska få 100 nyanser jag inte har. för det är bra retfullt när man saknar en färg. jag har nämligen dille på att brodera ton på ton. dva att tyget o brodyren är exakt samma ton, sådant är så skitsnyggt.. men blir så irriterad när jag måste kompromissa..
hmm hoppas herr PT inte får för sig att kolla i dublett lådan...
|