Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-30, 15:01   #3
Syrummet Syrummet är inte uppkopplad

Jag har varit inne med den en gång och ringt ett antal gånger. Försökte mig på att sy nu för en stund sedan igen. Resultat: 5 gånger innan trådpåträdaren fångade upp tråden. Det är jag van vid. Jag gör samma moment likadant ca 5 gånger för att få tråd i nålen. Det är inte så lätt att trä den här maskinen manuellt. Efter att tråden äntligen är i så syr jag en halv damsko. Då tutar maskinen till och vill bli omträdd mitt i en färg! Också numera en vana. Har jag otur så kan jag få trä om stup i kvarten, Till och med om tråden är i brodyren, dvs inte ens av! Ett annat kul (hm)fenomen är när maskinen gnäller om att övertråden ska träs om och när jag gjort det ett par gånger och det inte hjälper så börjar jag ana oråd och kollar undertråden och då är det den som är slut! Jag får alltså fel meddelande emellanåt. Det nämnde jag för försäljaren som sa något om att det gör den när maskinen är fel trädd...Det verkar som om allt händer med maskinen. Får inget grepp om felen, dom är så många och olika hela tiden.
Syrummet är inte uppkopplad   Svara med citat