Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-12, 21:30   #9
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
så stora är de egentligen inte, utan det är mest utformingen jag är ute efter.
den stora fördelen med en MB4 är ju att det är en tub brodyrmaskin. det innebär ju att den kan sy på rätt smala o trånga utrymmen, men där biter sig janome lite i foten med sina egna ramar. den mellanstora ramen man får ner i ett byxben är ju så kort att det knapt är lönt att brodera mer än små ting, inte en cool ranka tex, och den stora ramen är för bred vem får ner en 24 cm bred ram i ett byxben lixom??
durkee ramarna får att vända på 2 ledder, som den ena jag beställt är 15*30 cm, den kan du sätta i makinen åt 2 håll så du kan tex få en lång text på en jackrygg, eller en lång brodyr utmed tex ett byxben.
janome har tyvärr lite knepiga ramstorlekar till mb4 över lag, den ena är för liten och ibland är den andra för stor. det finns mest små ramar till denna maskin som faktiskt kan brodera större än den egna ramen tillåter. standard ramen är 20*24 cm, men den kan brodera 30 cm.

durkee har ramar till de flesta industrimaskiner till en bråkdel av vad original ramar kostar, men innan var man tvungen att bygga om ramfästena på tex mb4, men jag är en av de första att få den nya generationen som man bara sätter in i maskinen, de kom ur pressarna på måndagen o mitt paket gick i väg på måndagen, efter en massa mailande till US.

jag har ganska många brodyrbekanta i usa o de alla använder durkee till sina maskiner, för att bli mer kostnads effektiva i sin hooping, att utnyttja maskinen till mer än standrad ramarna tillåter.

titta gärna på denna filmen

http://www.youtube.com/watch?v=umMmzqj7f8c
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat