Ämne: hooping
Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-03, 19:31   #8
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

du fixar det!

detta är den första vi gjort i en grov planka, innan har vi provat massonit med massor av hål i, det var såklart lättare att slippa borra, men det vart ganska vekt, när man hade tjocka tyger, så jag rekomenderar trä och en borrmaskin.
vi har gjort det billigt, de 2 hållarna för ramarna är gjorda av spillbitar av kantlister. gubben har visserligen en handöverfräs, men det går precis lika bra med en vanlig figursåg. lägg på undre ramen o rita o sedan såga ut. mät ut mitten på en T tröja, jag har sorlek 42 så jag og en sådan o drog på. målade ut mittlinjen på tröjan, samt hur o var jag vill ha den färdiga brodyren i verkligheten, sedan mätte vi på plankan o gubben borrade en massa små hål..
ett tips för att man får inte hålen på mm exakt, så på ramhållaren så gjorde vi hålen lite större än skruvarna o fäste med blue tack, nu minns jag inte det svenska namnet för det men det är sådan man sätter upp tex bilder på väggen med. då kan skruvarna vicka något så passar alltid hålen.
med handöverfräs o pelar borrmaskin o en sticksåg samt lite sandpapper var den klar på ca 1,5 timme..
lycka till och jag ser fram emot att få se resultatet
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat