Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-27, 22:07   #10
Frideborg Frideborg är inte uppkopplad

Till första advent sätter jag upp julgardiner i köket. I år blev det nya. Rutiga långgardiner mörkrött&linne.Kappan i mörkrött från förra året hängde med ett år till. Adventsljusstakar i så gott som alla fönster.
Jag har plockat fram mina Rolf Berg tomtar och satt upp på bänken i köket som ett landskap. Arrangerat några grupper med växter,mossa och diverse pynt.
Mitt problem är att i finrummet där vi har granen (får absolut inte kläs före 23:e) bytte jag gardiner och gardinstänger i våras. Det är bara det att det tar emot att julpynta till dessa panellängder. Det är en rosa längd och en vit längd med blommor på i rosa och gråblått. Det sorgliga är att det är tre fönster i rummet så kassan blir rätt så skral om man ska byta. Jag brukar bara byta julgardiner i köket men inser att om jag inte ska köpa nytt julpynt(vilket jag inte har lust med- det ska vara det tradionella) så måste jag nog hitta andra gardiner.
Förr om åren har jag aldrig tyckt att julpyntet har skurit sig med gardinerna men jag har heller aldrig haft så ljusa gardiner som nu.
Det blir till att ut och leta för de gamla gardinerna har jag gett bort till matttrasor. I mattorna spelar det inte så stor roll om tyget är solblekt.
God julpyntning på er alla!
Tina

Senast redigerad av Frideborg den 2005-11-27 klockan 22:11.
Frideborg är inte uppkopplad   Svara med citat