Hej! Kul att hör att det finns andra...själv är jag Amerikanska och har tagit med mig just samma pynt-mani som min Mamma har. Och jag kombinerar gärna med Svenska traditionerna. Men, jag tar det lite långsamt. Till första Advent städar jag ut fönsterkarmarn (så det finns plats för jul grejor), byter till jul gardiner i matsalen och sätter upp ljusstakar och Advent ljus i nästan varje fönster. I veckan kommer jag att sätta upp ute belisningen. 2dra Advent kommer Lucia grejor fram. Efter Lucia tar vi fram grannen...vi har faktiskt plast (p.g.a. allergiska barn). När man har dekorerat färdig ska man inte kunna se mycket av bärren. De senaste åren har min man protesterat lite...han får en egen gran (en ca meter hög krukväxt som vi har året om) som han dekorerar, mycket stillfult, och sparsamt, med bara en eller två färger. Samtidigt brukar vi ta fram alla Jul -tomtar, -dukar, och -bonader. Julen växer fram under hela December. Igår bakade barnen och några av deras kompisarna Pepparkakshus...till tävlingen som ska vara på Biblioteket/Kulturhuset is Kungsbacka. På den 10de ska de ha Lucia bak med flera vänner. De verkar tycka det är kul med jul också (roligt med tänke på att de är 16 resp. 18 år!

Rae
PS: vi har en roterande julgransfot direkt importerad från USA