Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-27, 05:54   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Kul att´läsa om hur andra gör.

Jag hör till de mer sparsmakade i min umgänges krets. Men visst måste det julpyntas, speciellt nu när vi har barn.

Julgranen åker aldig upp före den 23 december, med undantag för två år sedan då jag låg på BB (Oskar fyller år).

Övrigt julpynt brukar jag försöka få upp till första advent så när på pepparkakshuset som ska vara klart till Lucia. Krans på dörren, i år en enkel boxbom krans med en enkel rosett och en liten söt tomte.

Julstjärna i barnens rum och vårt sovrum. Samt en ljusslinga i köksfönstret med droppar och istappar av enkel modell i glas hängande. Utifrån syns nästan bara ljusslingan men inne blir det väldigt fint.

I år har vi faktiskt utökat pyntet. Tyckte det skaknades något i vardagsrumet och jag ville ha lummer ovanför fönstret men det går nästan inte att få tag i numera visar det sig, och man vill ju inte bidra till att utrota den. Försökte då i stället köpa boxbom, åven om det kan lukta lite kattpiss till en början. Men den kostatde 10 KR PER KVIST! Hut löst pris så ve och fasa det slutade med en plastgransgirlang. Trodde aldrig det skulle komma inan för dörrarna. Hur som den blir nog faktiskt fin när det sista pyntet kommer dit. Personligt gjorda peppargaksfigurer som vi även hänger i kökslampan.

Oj när man ser det i text ser det ut som mycket pynt men inte om man jämför med andra.

Trevlig advent på er!

PS Glömde ju Harriet. Hon står nu på byrån i hallen och hälsar välkommen DS
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat