Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-31, 21:06   #1
Papermaker Papermaker är inte uppkopplad

Hej,

Tänkte bara rapportera vad det blev för maskin i slutändan. Jag gick och pratade med våra två lokala symaskinsbutiker i Uppsala, och ingen av dessa skulle vara med på mässan i Stockholm. En av butikerna höll precis på att flytta till nya lokaler och erbjöd mig en Pfaff Ambition 1.0 för 5500kr om de slapp ta med den i flytten (ordinarie tar de 6500kr). Då jag gärna köper lokalt så kunde jag inte stå emot. Då ingår fri service och hjälp-att-komma-igång-kurs.

Den första butiken tyckte att jag skulle köpa en overlock OCH en billig vanlig symaskin, just av anledningen att det skulle bli en del barnkläder. Vi får se om det kanske i framtiden blir en overlock också.

Jag fick också lära mig att Pfaff lade ut tillverkningen för ett par år sedan på två platser: Kina och Taiwan. Om man köper en som är tillverkad i Kina så är instruktionsboken inte i färg, utan svartvit och motorn är lite mindre än om den är tillverkad i Taiwan. I övrigt är de identiska. Om det är sanning eller ej vet inte jag, men vår instruktionsbok är i färg hur som helst. Vi har än så länge bara hunnit packa upp och titta, men vi lämnar rapport när vi börjat använda den. Om man går på utseendet är vi nöjda, den är ju jättefin att titta på
Papermaker är inte uppkopplad   Svara med citat