Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-27, 21:56   #12
Jämtlandstös Jämtlandstös är inte uppkopplad

Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Om det är en fd skolmaskin (eller maskin på vuxendagis el likn) så betänk att de är ofta otroligt slitna, och man borde få den *gratis* för de har inte långt livslängd kvar så att säga.

Man förstår själv, barnen sliter mkt hårt på maskinen, sedan är den utrangerad pga det... Annars skulle de inte bli av med dem för det kostar att köpa nya.

Jag har köpt en symaskin som visade sig vara fd ateljemaskin och den blev slutkörd efter ett par år så jag pensionerade den pga det visade sig kosta flera tusen kronor för att få den åtgärdad.. Lärpengar.
Den kommer från en av gymnasieskolornas estetprogram så jag inbillar mig att om man är 17-18 år gammal och själv valt att gå en sömnadsutbildning kan man i alla fall handskas med grejerna samt har förhoppningsvis vuxit ifrån önskan att sabba skolans alla grejer... Det ligger ju liksom i elevernas egna intresse att sakerna funkar bra.
La ett skambud. Får jag den blir jag förhoppningsvis nöjd annars har jag ju min HQ 2000 så jag är ju ändå inte utan maskin.
Jämtlandstös är inte uppkopplad   Svara med citat