Jo jag håller med men jag skrev lite privat info också som jag inte vill lämna här. Men här kommer en del av de jag skrev som kan vara till nytta för alla:
När du öppnat Embird så klicka på ikonen uppe till vänster som ser ut som en nål med en tråd igenom. Då kommer du till Stuiodelen, den del där man skapar egna broderier.
När du är där så klicka på "image" uppe i listen högst upp. Där klickar du på importera och väljer den bild du vill stygnsätta.
Du kommer få upp ett meddelande som i princip frågar om du vill bestämma storleken själv eller om Embird automatiskt ska sätta storleken till att 100 pixlar motsvarar 1 cm. Svara ja.
Klicka återigen på "image" men nu ska du klicka på "edit image window". I fönstret som öppnas klickar du på knappen i mitten som gör att du kan ändra storlek. Nu kan du antingen klicka med höger eller vänster musknapp för att öka respektive minska storleken på bilden. Man kan även klicka på pilarna framför siffrorna och då får du upp en "spak" som du kan dra i. Den är bra att använda om du ska ändra storleken mycket. När du är klar klicka på "apply".
Nu kan man börja stygnsätta sin bild. Detta gör man med de olika verktygen till höger i bild. Prova att titta på videon som heter "007Fill Objects.sdm" och videon "009Column Objects.sdm" som är de två viktigaste filmerna. Filmerna startar du genom att klicka på dubbelpilen i droplisten uppe till vänster. Du får upp en lista med filmerna och du dubbelklickar på den film du vill se. Rör inte på musen under tiden för då återgår man till arbetsfönstret.
|