Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-27, 22:06   #21
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad

Citat:
EsNadisys skrev: Visa inlägg
Jag har några symaskiner bland min samling. Elna Supermatic, Husqvarna Automatic, Elna nr 1, Bernina record är några av dem som jag gillar och kan rekommendera andra också..
Jag har också erfarenheter av Husqvarna Automatic och 2000, 2030, Optima 980. Singer 320K (den har jag själv kvar här hemma) och någon fler modellnr som jag inte minns just nu. Visst, de fungerade tillfredsställande, det är inga dåliga maskiner, men har tjorvat mer än Bernina.

Min största erfarenhet av Singer och Husqvarna är inte att sy för närvarande utan att reparera dem. Det har blivit så och jag tycker att det är jätteroligt att reparera och fixa till dessa gamla maskiner. I regel är det inga stora fel på dem. De stampar igång igen väldigt lätt till skillnad från moderna maskiner.

Jag köpte Bernina för att jag hade aldrig hört någon klaga på dem. Alla andra vanliga märken hade jag hört folk klaga på. De fel som har varit hittills har varit SBM-fel dvs Skit-Bakom-Maskinen med andra ord handhavandefel.

Självklart vill jag kunna stå för de råd som jag ger. Jag har hittat rätt och det hoppas jag att vi alla gör. Det är också mycket personligt
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat