Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-24, 20:02   #11
Annie Annie är inte uppkopplad

TACK!!!

Ja, tack alla vänliga själar för alla svar. Det känns bra att det är så olika och ändå verkar alla mammor överlevt och barnen lyckats bli äldre!

Min son Ture som det hela handlar om är nog en väldigt enkel liten kille att vara mamma till egentligen. Han sover i egen säng i eget rum och det är väldigt lätt att lägga honom. Jag bara lägger honom i sängen och säger natti natti nu ska Ture nana och så klappar jag honom på huvudet och går lungt ut ur hans rum. Oftast funkar det. Jag har oftast låtit honom sova så länge han behövt på dagarna (=Sytid till mig) och det har funkat bra, han har somnat på kvällen vid 19.00.

Nu när jag märkte att det inte funkade längre har jag testat lite tips idag från er.

Alltså har Ture idag sovit middag efter lunchen (jag drog på det genom att vi åkte till lite roliga tygaffärer, jag höll honom vaken alltså). Efter maten fick han sova så länge han ville, vilket blev ca 1 timme. Jag trodde att han skulle sova längre. (Hade så mycket som skulle hinnas med). Hi hi...

Vid 18.00 blev han trött igen och fick lägga sig för natten. Han sover fortfarande så nu blir det spännande att se om hans nya rutin är att sova 1 gång under dagen!

Ja, det är inte lätt med dessa små viljestarka varelser. Det kändes bra att få alla olika svar för som Alvan säger, bland alla råd kan man kanske hitta något som kan passa en själv och familjen.

Nä, nu ska jag brodera lite till mamma. Hon vill ha kökshanddukar!

Ha det bra!
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat