länge sen mina var så små
men det skiljer sig väl inte så mycket till nu.
Min första uppfostrades i sömn efter Anna Wahlgrens bok som då var så populär. Dvs eget rum på stört - och amning på natten utan blöjbyte.Och inte ge tillägg utan intensivamma kvällstid för att slippa nattmål.Min Hanna skötte sig efter boken...tur?...ingen aning men hon sov i alla fall från 18 - 06 varje natt och sov middag ute två timmar mitt på dagen.
Barn två kom tre år senare....ha allt på ända....hon provade jag aldrig den grymma metoden på...hon sov i vår säng hela sin bebistid och ammades nätterna igenom och när hon till sist knölade och sparkade för mycket för min nattsömn tog vi lös sidan på spjälsängen och styrde intill vår säng... men inga blöjbyten..enda som verkligen lyckades var även hennes mitt i dagen sova...två timmar ute mitt i dagen.
Barn nummer tre var lite som barn nr ett och de är fortfarande lika fast de är 11 och 16...hon sov 19-07 inga vakenperioder och sov i egen säng av fri vilja ingen Anna Wahlgren inte!!! Hon älskade också att sova ute i vagn två timmar per dag...tack o lov!! Hon ville aldrig ta bröstet så hon var lättare att styra in på regelbunden ätning....inte varje halvtimma!!! hihiihi!!!!
Så jag har väl haft tur eller av ren självbevarelsedrift fixat så vi överlevt...för jag måste sova så är det!!!
Egentligen har barnen bara varit i vår säng om de drömt nåt eller varit riktigt sjuka.
Jag jobbar på dagis sen 21 år och ser en stor fördel om föräldrarna har puttat sova middag tiden till efter 11.00 när man äter lunch där...men det brukar fixa sig på några veckor om man inte hunnit det på 1 eller 1 1/2 år.
|