När det gäller spolar så maila och fråga. Jag tror dom brukar skicka provspolar. Dom är jättetrevliga och förstrt svenka.
L=0,8 cm hög och A=1,0 cm hög.
Vattenlöslig vlis använder jag när jag inte vill ha något mellanlägg på den färdiga produkten och till lace. Jag brukar köpa den som är 1 meter bred och dela den i tre delar, det passa precis till mina stora ramar som är 20 cm breda. Jag använder en lägre bit och klipper av det när broderi är klart.
Vattenlöslig plast använder jag när jag brodera på lösa tyger och lägger ett lager över när jag syr. Lösa tyger som frotte,trikå, glest linne m.m. Detta gör att broderiet inte sjunker ned i tyget och försvinner.
När det inte gör något att man har mellanlägg använder som jag kan riva bort. Jag använder mest sådant jag inte behöver stryka fast. Det fungerar bra att limma fast tyget i om man inte vill eller kan spänna det i ramen. Då spänner man mellanlägget i rammen och limmar med spraylim som håller ett tag för att sedan förvinna. Fungar och med vattenlöslig flies.
Frottehanddukar brukar jag limma, särskilt om dom är av tjockare kvalitet så är det svårt att spänna dom i ramen. Vill man brodera på en kragsnibb så är det svårt att spänna den i ram.
Strykvielsin använde jag i börja, men har helt slutat med det.
Bra rivmellan hittar du hos Bibbis textil.
Strykvlies använder man vid tex applikatoner när man vill limma hop två tyger i stället för att nåla dom.

När man beställer från M-broideriting är det stor risk att man drabbas av broderisjukan. Den yttra sig så att man bara vill brodera helt hela en vakna tid. Misstänker att det är något virus som följer med tråden.
Jag har beställt mycket tråd och mellanlägg därfrån och har varit mycket nöjd.
Det där med mellanlägg är en hel vetenskap, men det är något man lär sig med tiden. Jag har berättat hur jag gör. Andra har andra favortier.
Det tar tid att lära sig att brodera. I början brodera bara på sådan som du har råd att misslyckas med.
Jag har hållt på i 4 år nu och har ännu mycket kvar att lära.
Men det är jättekul att brodera på maskin.
Startkitet är jättebra att börja med, då får man möljlighet att testa olika mellanlägg.
Tänk på att tråd får man aldrig för mycket av. Även om han har många hundra oika färger så har man inte den färgen man vill ha just nu.