Jag var härinne för 1,5 år sen och fick tips om hur jag skulle sköta maskinen då jag inte hade råd att köpa en ny, som jag helst ville.
Då var det helt omöjligt att sy med den.
Jag gick igenom den noga och putsade bort varenda dammtuss och oljade in dom delar som behöver det.
Den funkade bättre efter det men inte helt bra.
Märkte bl.a att hållaren till spolen för undertråden saknade en bit och det var förklaringen till varför den haft ett hackande ljud i alla år.
Det är främst tunna och elastiska tyger som den krånglar med, och det är det jag syr i mest.
Jag saknar även fler sömmar, och nu när jag sparat ihop pengar så vill jag gärna ha en ny maskin som förhoppningsvis funkar bättre (särskilt med elastiska sömmar då).
Det kan hända att den funkar rätt bra nu med dom förutsättningar den har, men måste kolla det jag kan kolla.
Vågar ju ändå inte garantera att allt funkar.
Singerhandlaren jag köpte den hos finns kvar, så där kan man nog få bra hjälp om så behövs.
Jag har inte vetat att maskinen anses vara bra eftersom den krånglat så mkt för mej (fick veta det då för 1,5 år sen), men det måste ju vara en kunnig köpare som förstår att den kan vara värd lite mer i så fall.
|