Jag skulle inte köpa symaskin på secondhand sådär, utan garanti och utan möjlighet att provsy och utan att ha fått service.
Men om du vill köpa, se till att lägga ner minst 30 minuter, gärna mer på att provsy på samma sätt du kommer använda den, med samma sömsmån, samma söm, samma allt... Testsy på bredaste sicksacken också, då ser man om maskinen är rätt inställd. (dvs problem kan ofta vara hoppstygn isåfall)
Om du inte får provsy, så tycker jag det inteär värt det.
Man kan hitta symaskiner för ungefär samma pris i en butik med garanti och service utförd.
Om det är secondhandsbutik/loppis mfl, så 700 kr i saftigaste laget, faktiskt. 100-200 är mer bruklig pris då.
När jag jobbade på secndhand så tog jag på mig jobbet att gå genom symaskiner som säljs och jag satte prislapp på max 200 kr och då är det en fungerande maskin.
Om de säger att höga priset beror på att den blivit servad, begär kvitto då eller referens. Det räknas inte att någon amatörnisse pillat lite på den. (som jag hehe) Begär också möjlighet att returnera inom 1 år om problem uppstår (eller liknande). Detär ju trots allt hög pris, i nivå med sybutikers beggade, eller ja det kostar väl minst 1000 kr där, men men steget är inte stor.
EDIT:
Jag är hård eftersom jag har åkt på den nöten.

Haft 3 beg symaskiner som gett upp.. t.ex. har de varit väldigt hårt använda och var på "sista" innan de gav upp. Och liknande saker. Därför är det bra att ha garanti och så. Därför köper jag inte utan garanti nu.