Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-12, 22:19   #8
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad

Du kan sy med Emmel tråden i kvaliteten rayon från M-broderiting på din Ruby jag använder den till min HQ Diamond dl, vad som kan underlätta om nu tråden skulle gå av är ett trådställ som du sätter på maskinen jag har ett för åtta trådrullar från Husqvarna till min Diamond det är dessutom väldigt bra med trådställ när man syr med metalltråd. Ett tips jag köper de färdigspolade undertrådarna som M-broderiting säljer de billigaste har pappersspole sedan finns plastspole har använt båda utan problem tråden räcker väldigt länge man kan inte spola upp så mycket tråd själv. L-spolen passar din maskin.
Har du 5D brodyrprogrammet eller 4D kan du importera in Emmeltråden i programmet från en länk på M-broderitings sida. Jag köpte Farvekortet med alla trådarna, tråden är upprullad på papper på gammalt sätt så du verkligen ser färgen, har varit väldigt bra att ha när jag beställt trådar jag saknat, där ser du också vilka färger som går bra ihop. Vet man inte riktigt passar oftast färgerna i respektive serinummer bra med varandra. Det är inte så att Gutermann tråden håller bättre än Emmeltråden på min maskin.
Filmoplast och vanlig tråd köper jag hos Bibbi.
Lycka till!
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat