måste kanske gå en kurs då..:/
jag är inte riktigt byggd för sömnad, eller annat pyssel, egentligen. jag arbetar bäst i en snabb, fokuserad, intensiv form. jag gick en målarskola och
alla de långa, tysta, utdragna stillebenlektionerna höll på att ta knäcken på mig.. jag gillar att modellera fram saker, snabbt, intuitivt, spatialt, praktiskt, helst halvstående vid bordet. i en slags autodidakt vs praktisk trial and error-form, fast med en lärare eller rationell och bra kunskapskälla som inspiration och intellektuell ledning, då. gick en sykurs en gång för 10 år sen och hann bara lära mig att stryka rätt, det gick otroligt långsamt, inget fick en lära sig, inget fick en veta. jag klarar inte av ändlösa timmar av pyssel och o-fokus pga långsam utlärningsteknik, blir så frustrerad! :/ men mönsterkonstruktion är kanske mer rationell, konkret utlärning än sömnad.
vill veta allt i sin ur-form så att jag kan få en helhetsbild att tänka kritiskt självständigt från, få instruktioner, förstå processen via eget huvud och sätta igång, få resultat och gå vidare till nästa moment.