Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-08, 19:23   #10
Drakpersilja Drakpersilja är inte uppkopplad

Jag skulle gå till närmaste tapetserare och fråga om jag fick köpa loss lite material. Tapetserare och bilsadelmakare använder massor av praktiska material som jag tror skulle passa till en kattkoja. T.ex. polyeter (skumgummi) i mängder av tjocklekar och med olika fasthet, hairlock (ett konstmaterial som är som en tjockare väv, ca 1 cm tjock), tjock juteväv, sadelgjord (om du t.ex. vill bara ha lite stadga på flera punkter på kojan). Sedan finns det ett material som jag inte minns vad det heter men det är en brun vadd/väv som är gjord av spillmaterial. Tapetserare brukar ha stora rullar av detta material. Det är ca 4mm tjockt men jättestabilt. Tror det skulle vara prefekt. Det sticks ganska mycket, men ska du ändå klä in det spelar det ju ingen roll. Går lätt att sy genom med vanlig symaskin också. Ska försöka komma på exakt vad det heter bara, eller om någon annan här vet?

Tror som sagt att det finns mängder med material hos en vanlig tapetserare som du skulle kunna använda dig av, så sök upp en och fråga.
Drakpersilja är inte uppkopplad   Svara med citat