Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-02, 18:33   #5
Busen Busen är inte uppkopplad

Aha, tackar!

Ursäkta min otydlighet. Det var just för att jag var osäker och beredd att ändra inriktning helt, om jag var fel ute, som jag bad om råd om hur jag borde göra, men jag förstår att det kan bli svårt att svara då.

Ja, jag ville framför allt veta just om ni trodde att tyget var fint nog för att använda som överklänning. Så det ska jag göra.
Pölen på din klänning, Lillith, är underbar! Tror dock att jag ska hålla mig till en endast lite för lång variant, för säkerhets skull.

Det är bland annat bilderna nedanför, som har inspirerat mig och sedan har jag kikat på samtida bilder, med snarlika kläder, där det förekommer både tippets, krusat huvudlin och min tänkta färgkombination (dock ingen med allt i ett). Det var tygkvaliteten och längden på kjolen som jag inte var säker på. Tack så mycket för era utförliga svar och bra länkar! Väldigt bra tips med The Tudor Tailor. Dem ska jag definitivt vända mig till, när jag korrigerar min dräkt, eller börjar med tudor-dräkter. Intressanta synpunkter angående snörning.

Hälsningar,
Susanna

(För en klåpare, som jag, kan historiska världar vara väldigt frustrerande, eftersom man måste vara expert på allt, redan innan man ställer frågan... Men jag är väldigt glad att jag åtminstone kan läsa andras trådar och lära därifrån.)
Bifogade bilder

Senast redigerad av Busen den 2013-04-02 klockan 19:00.
Busen är inte uppkopplad   Svara med citat