Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-20, 12:49   #1
froken1 froken1 är inte uppkopplad

Question Symaskinsval (surprise ;-))

Hejsan!

Jag behöver skaffa mig en ny symaskin och som för så många andra här har det lett till ordentlig beslutsångest.

Jag har läst de recensioner jag hittat, kollat hemsidor, besökt försäljare osv...men det är fortfarande jättesvårt!

Blir väldigt glad om ni kan hjälpa mig lite på traven.

Just nu har jag en Husqvarna Classica 90, en mkt enkel maskin som jag har trivts bra med. Det jag saknar mest är egentligen någon form av elastisk söm så att det inte blir så besvärligt att sy i trikå osv.

Jag har svårt att uppskatta hur mycket jag kommer använda en ny maskin. Just nu är jag väldigt sysugen,så kanske kommer maskinen gå riktigt varm. Vill sy enklare kläder, barnkläder, mjukdjur, och förstås gardiner och sådant till hemmet.

Jag vill att min nya maskin ska vara pålitlig och hålla i många år.Jag lägger hellre lite mer pengar på bra kvalitet än på tusen finesser.

Samtidigt vet jag att jag är en periodare när det gäller de flesta hobbies,så att köpa en alltför dyr maskin kan nog också vara tokigt.

Just nu står därför valet mellan:

Husqvarna Prelude 350 (5195:-)
Janome Easy Jeans (6500:- hos min handlare - är inte det i överkant?
Pfaff select 1536 med stålgriparm (6495:-)

Har hittills bara sytt på Husqvarnamskiner så därför känns det lite som ett "säkert kort" att välja Husqvarnan, men vet inte om det egentligen är det bästa valet.

Vad tycker ni som testat något annat?

Hur fantastisk är egentligen Pfaffs dubbelmatning?

// Linda
froken1 är inte uppkopplad   Svara med citat