Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-03, 10:29   #6
Rostok Rostok är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2013
Inlägg: 35
Tack, just den boken har min man just lånat på biblioteket till mig. Ska studera den noggrant. Jag vet inte varför jag gillar rosengång så mycket, kanske ett nybörjarfenomen. Ska också kolla upp det där med korndräll. Det jag tänkte mig är att jag ju vill väva randiga löpare med tråd, typ cottolin i inslaget, men kan inte bestämma mig för om jag ska beställa en randig varpfläta eller om det funkar lika bra att ha en neutral och sedan väva tvärrandigt istället, då tänkte jag förstås ha någon teknik som framhäver inslaget mer än varpen. Jag vet inte vilket som är bäst. En annan avgörande faktor just nu är vilket som är billigast, såklart den tvärrandiga blir dyrare, då jag säkert vill göra dem lite olika, men blir det mycket dyrare? Jag kommer att handla allt på Kampes, jag bor nära dem och de har ju också en fin fysisk affär, som tur är, och gör också varpflätor på beställing, vilket ju är bra då jag aldrig har varpat och inte heller har tillgång till en varpa.

Ska nu bara kolla upp om de har vävmagasinet på biblioteket också, borde ju annars finnas i närheten på något av biblioteken.
Rostok är inte uppkopplad   Svara med citat