Textilfärgsproblem, hjälp önskas.
Jag försöker färga en jacka svart, den är i grunden mörkgrön, lite mönstrad, påminner nästan om sån där militärkamouflage(stavning?).
I jackan står det att den består av "50/50 Co/Pes", gissar att det står för hälften bomull (cotton) o andra hälften polyester(?).
Jag köpte ett paket Herdins Textile Colour [COLOR=red]natural[/COLOR] fibre, svart så klart.
Jag förstod i förväg att resultatet förmodligen bara skulle motsvara mina önskade förväntningar med ca 50% (då "natural fibre" förmodligen bara biter på bomullet). Och tänk så rätt jag fick =/.
Så, vad ska jag ta mig till för att nå ett 100% önskat resultat. Finns det textilfärgning som biter på det resterande 50%, polyestern(?). Att ist använda Herdins Textile Colour [COLOR=red]multi[/COLOR] fibre har jag inte kunnat försöka då jag inte hittat det att köpa någongstans + att det i produktfaktan på Herdins hemsida står att "multi fibre" inte biter på polyester. (Någon som vet var jag kan köpa multi fibre, har bara hittat natural fibre överallt.)
Snälla hjälp mig.
|