Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-17, 18:48   #1
plup plup är inte uppkopplad

Textilfärgsproblem, hjälp önskas.

Jag försöker färga en jacka svart, den är i grunden mörkgrön, lite mönstrad, påminner nästan om sån där militärkamouflage(stavning?).

I jackan står det att den består av "50/50 Co/Pes", gissar att det står för hälften bomull (cotton) o andra hälften polyester(?).

Jag köpte ett paket Herdins Textile Colour [COLOR=red]natural[/COLOR] fibre, svart så klart.
Jag förstod i förväg att resultatet förmodligen bara skulle motsvara mina önskade förväntningar med ca 50% (då "natural fibre" förmodligen bara biter på bomullet). Och tänk så rätt jag fick =/.

Så, vad ska jag ta mig till för att nå ett 100% önskat resultat. Finns det textilfärgning som biter på det resterande 50%, polyestern(?). Att ist använda Herdins Textile Colour [COLOR=red]multi[/COLOR] fibre har jag inte kunnat försöka då jag inte hittat det att köpa någongstans + att det i produktfaktan på Herdins hemsida står att "multi fibre" inte biter på polyester. (Någon som vet var jag kan köpa multi fibre, har bara hittat natural fibre överallt.)

Snälla hjälp mig.
plup är inte uppkopplad   Svara med citat