Visa ett inlägg
Gammal 2004-08-19, 08:51   #1
Bitte Bitte är inte uppkopplad

Handla quilttyg på nätet

Jag måste bara få berätta. Jag har länge funderat på att prova skicka efter quilttyg från USA. eftersom det är så mycket billigare. Så sagt och gjort jag provade, letade på en hemsida som jag tyckte såg förtroendeingivande ut. Jag klickade runt och valde ut några olika tyger som såg fina ut, det blev ca 5 m sammanlagt (lite mer än 5 yard). Skickade iväg min beställning i onsdagskväll den 11/8 och dröm om min förvåning när det landade ett större kuvert i min brevlåda i måndags den 16/8. Det tog alltså 5 dagar från det att jag gjort min beställning tills dess att den hamnade i min brevlåda ända från Texas, USA.
Tygerna var underbara, och frakten kostade endast 9 dollar, alltså inte mer än vad frakten har kostat från en svensk firma.

Den hemsida jag provade var www.cottonlandquilts.com kan verkligen rekommenderas!!!

Är det någon annan som har bra eller dåliga erfarenheter från att handlat på nätet?

Fick nu blodad tand att fortsätta med att handla från USA eftersom priserna på tygen bara är en 1/3 av vad de kostar här (mellan 5-8 dollar per yard 38-61 kronor). Men är det någon som gått på en nit så är det bra om alla vi andra som är nyfikna får veta det./ Bitte
Bitte är inte uppkopplad   Svara med citat