Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-03, 19:05   #5
Mariannef Mariannef är inte uppkopplad

Problemet tror jag beror på att kommunikation består till största delen av kroppsrörelser kombinerat med ögonkontakt och det talade ordet. När man skriver så saknas kroppen och ordet får stor betydelse, dvs det lättas inte upp av kroppens nyanser. Vissa personer har inte så stor vana att skriva vilket gör att tonen blir hårdare än sändaren tänkt sig.
Jag försöker därför alltid fundera på vad personen troligen vill förmedla. ( I de fall jag tycker det är lite knas!)
Har varit med i andra forum där man fick sätta in moderatorer för att hålla ordning. För det här är inte lätt!!
Sen tycker vi olika och det är väl tur!! Då får vi en debatt och det ger mervärde! Såg att någon efterlyste att det skulle lämnas fler kommentarer och jag tycker också att det är dåligt med det,men ingen vågar skriva konstruktiv kritik längre utan bara positiva kommentarer och det gör inte att man lär sig.jag menar inte att man skall vara dum och elak men kommentarer om en sned fåll eller dåligt isatt ärm, borde vi väl tåla eller?
Mch/Narianne
Mariannef är inte uppkopplad   Svara med citat