Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-26, 21:07   #2
bila bila är inte uppkopplad

Jag rekommenderar Brother 3034D, om är en bra, lättskött och prisvärd overlock. Den kostar runt 5000 kr här i Sverige och köper du en från england kostar den just nu 2518 kr med frakt (ett gåvopaket med tråd, saxar och lite annat smått och gott som man behöver) Maskinen brukar dyka upp inom en vecka, ibland lite tidigare. Många på sysidan har handlat där även jag, och jag har aldrig hört något ont om detta företag.
s

Gå in på sidan och kolla in filmerna (Video part 1 och 2).

Bra bruksanvisning med följer och jättebra DVD skiva som visar hur man trär och syr. En normalkorkad nybörjare brukar klara och komma igång med hjälp av detta. Svensk brukanvisning går att ladda ned på nätet.

Janome har också overlock som är likvärdig med Brothers, men deras brukanvisning till maskiner är mycket bristfällig. Det hade varit bättre dom skickat med mjukare papper på rulle, som inte stoppar i rören.
Köp den inte på nätet, utan köp den i butik där du kan få undervisning och support.

Bäst är babylocken men den är svindyr i inköp, men helt underbar att sy på.

Vill du lära dig mer om att sy på overlock så titta på youtube.com och sök på serger, så hittar du massor av filmer hur du syr på en overlock. Sedan kan du också söka på din overlock (tex. Brother 3034D) och då hittar du filmer om just den maskinen.

Senast redigerad av bila den 2012-12-26 klockan 21:17.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat