Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-04, 19:42   #19
oliva oliva är inte uppkopplad

Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Intressant, jag har aldrig hört om butiken och när jag googlade så finns det tydligen butik men knappast mitt i stan, utan adressen via google maps visar på en villa (i villaområde) och man har öppet endast på lördagar. Inga prisexempel så jag befarar att prisnivåerna är som på Gårda textilier.
Ja, den här butiken låg mitt i stan, jag har för mig att den låg i ett gammalt hus på en gata med kullerstenar som vallgatan. Det var en liten trappa upp till entren. Det var nog mest skrädderi men hon hade sidentyger i första rummet som man kunde köpa. Hon skulle gå i pension så därför skulle hon sälja. Jag gick in på bolagsverkets hemsida då, och såg att hon hade gått i konkurs bara några år tidigare, så därför tyckte jag hon sålde det dyrt. Sex tusen hade hon i månadshyra och det var inte så farligt.
Annars kan man ju fynda när sådana där butiker går i konkurs eller flyttar. I Östersund lades ett skrädderi ned 2007 som låg mitt i stan och där passade jag på att köpa lite fina dupion-tyger för 100kr metern vilket var billigt för att vara i Sverige.
oliva är inte uppkopplad   Svara med citat