Citat:
ichigo skrev:
Intressant, jag har aldrig hört om butiken och när jag googlade så finns det tydligen butik men knappast mitt i stan, utan adressen via google maps visar på en villa (i villaområde) och man har öppet endast på lördagar. Inga prisexempel så jag befarar att prisnivåerna är som på Gårda textilier. 
|
Ja, den här butiken låg mitt i stan, jag har för mig att den låg i ett gammalt hus på en gata med kullerstenar som vallgatan. Det var en liten trappa upp till entren. Det var nog mest skrädderi men hon hade sidentyger i första rummet som man kunde köpa. Hon skulle gå i pension så därför skulle hon sälja. Jag gick in på bolagsverkets hemsida då, och såg att hon hade gått i konkurs bara några år tidigare, så därför tyckte jag hon sålde det dyrt. Sex tusen hade hon i månadshyra och det var inte så farligt.
Annars kan man ju fynda när sådana där butiker går i konkurs eller flyttar. I Östersund lades ett skrädderi ned 2007 som låg mitt i stan och där passade jag på att köpa lite fina dupion-tyger för 100kr metern vilket var billigt för att vara i Sverige.