Ta det coolt nu.
Jag vet att man kan åka på tull från USA men ibland är till och med det värt det.
Har besökt två sidor, men de två senaste länkarna verkar inte ha taft inne. En har taft inne men bara syntet sådan som foder.
Jag kan också tänka mig ha syntettaft om det ser fint nog ut, men om man betalar 150 kr för syntettaft här i Sverige så känns det ju bättre att köpa sidentaft för 15 dollar som ju motsvarar mkt lägre i kronor än vad 150 kr är.
(ja jag vet att det finns billiga tyger i Sverige men det jag har att gå till är i Göteborg och det som finns här brukar landa på över 100 kr/metern för syntet-taft) De hos Gårda kostar minst 150 kr/metern och om det är siden då är det ju kalas! men jag tror det stod polyester på rullen.

Myrins har bara enstaka färger (syntet) och också mkt lite på rullarna, och inte i de färg jag vill ha. Stoff och Stil har inga taft överhuvudtaget. Har inte åkt till alla småbutiker varstans, dock. Men det finns ju inte så många kvar heller...
Förut kunde man ju gå till lite olika butiker i city. Stuvkällaren på kyrkogatan, Sybehörsbutiken också på kyrkogatan (fast de har visserligen mest bara trikå utöver behör) tre tygbutiker varstans längs kungsgatan, Textur nära domkyrkans hållplats..
Stuvkällaren fick stänga pga mord. Mycket tragiskt. De andra lades ner/kursades/flyttade bort.
Men nu är det bara Gårda kvar i stan inom vallgraven. För jag räknar inte med Åhlens och Hem-tex och jo just det, Panduro. :P Strax utanför är det ju Myrins och sen lite längre borta finns TygAffären som jag dock inte varit till för jag har tyvärr nästan aldrig vägarna förbi.