Jag har nu varit där och jag blev grymt besviken. Inte på dem för jag litar på att de har kompetensen att bedöma det. utan på den som sålt saxen. Märket säger sliparen att det är bra (mundial) men att den har blivit felaktigt slipad från början så det går inte att åtgärda. Så det är typ pengarna i sjön för den som köpt saxen åt mig, den kostade inte lite plus dyr frakt.
Jag ska nog försöka få personen att hitta reda på vart det varit köpt och ska försöka klaga men det kanske inte går så bra för det har gått ett tag sedan jag fått den, dvs i maj så kanske de säger att jag haft sönder den. När jag bara testklippt i tyger o konstaterat att nej det går inte.
Gick sedan till Knapp-Carlsson, med bara 5 min kvar, men de hade bara för högerhänta och till sådan pris att man inte vill köpa även om det kanske är för vänsterhänt: runt 650 kr. Galet dyrt men kanske är det ett bra märke? Vet inte, det står Kai. Men inget för mig i vilket fall som helst pga fel form på handtaget.
Muhrens säger att jag skall testklippa när jag köper saxen. Smart är det, men inte lätt när man inte hittar nånstans LOKALT där man kan testklippa som har vänsterhänta eller universal sicksacksax.. oh well. (det var därför jag gick til Knapp-C efteråt)
|