Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-15, 22:32   #35
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Men det där om Husqvarna stämmer om de flesta märken. De flesta märken har olika tillverkare för olika maskiner och modeller. Tyvärr är det oftare så nu för tiden än förr i tiden.
Tex har jag kunnat använda samma spolar till alla mina pfaffar (min område är 50-90-tal men det gäller förmodligen ännu tidigare då 130 kom på 40-talet och har samma spole vet jag) men nu eftersom de blivit köpt av holdingbolaget som äger HQ och Singer också så är det inte längre så.

Så nu för tiden gäller det inte längre. :/

Jag vet också att Brother också har olika spolar. Min maskin har en extratjock spole, bra för brodyr.

Jag säger inget om Emerald för jag har inte haft den men de jag sett folk ha verkar vara nöjda med, men jag säger inte mer än så för jag har ju som sagt ingen personlig erfarenhet.

Utifrån det jag sytt på min brother innovis 1200 så var den kräsen när det gäller material som råkar vara lite fel tjocklek eller material så kan den få för sig att göra hoppstygn i 20 stygn på raken eller så. Använder dock den inte längre för sömnad, utan bara brodyr och då sköter den sig helt okey.

Men det är nog så för de flesta moderna symaskiner.. De är inte vad de brukade vara...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat